Око 400 ученика из Крагујевца и околине учествовало у експериментима, интерактивним садржајима и вршњачкој едукацији у оквиру јединственог научно-образовног програма.
Интерактивна изложба и радионица „Образовање за одрживи развој“ одржана у Крагујевцу
Центар за научноистраживачки рад САНУ и Универзитета у Крагујевцу организовао је, у периоду од 22. до 26. септембра, интерактивну изложбу и радионицу „Образовање за одрживи развој“ у Галерији „ВИШе од галерије” Средње школе „Кнез Александар Карађорђевић“.
Током пет дана трајања програма, више од 300 ученика основних и средњих школа из Крагујевца и околине имало је прилику да кроз експерименте, презентације и радионице упозна свет науке на другачији и креативан начин. Посебан допринос дали су гимназијалци – ученици Прве и Друге крагујевачке гимназије – који су у улози волонтера водили посетиоце кроз програм, показујући да вршњачка едукација може бити подједнако инспиративна и успешна.
Аутори програма, проф. др Стеван Јокић и проф. Љиљана Јокић, уз подршку Центра за научноистраживачки рад САНУ и Универзитета у Крагујевцу, већ трећу годину заредом кроз овакве активности подстичу радозналост и љубав према науци код деце и младих – од предшколског узраста до средњошколаца – уз активно укључивање наставника и родитеља.
Програм је реализован у оквиру међународног пројекта „Руке у тесту“ Француске академије наука, уз подршку Српске академије наука и уметности, Универзитета у Београду, Института „Винча“, Глобалне мреже академија наука (IAP), француске фондације La main à la pâte, Француског института у Београду, Друштва физичара Србије, као и EU-FIBONACCI и EU-SUSTAIN пројеката.
На свечаном отварању изложбе говорили су академик Милош Ђуран, управник Центра, проф. др Лозица Ивановић, проректор Универзитета у Крагујевцу, Немања Момчиловић, професор физике у Првој крагујевачкој гимназији, и проф. др Стеван Јокић, аутор пројекта.
Овогодишња изложба је симболично организована у склопу Међународне године квантних наука и технологија. Још једном је показала да се знатижеља, креативност и тимски дух најбоље развијају онда када се наука доживи кроз игру, експеримент и лично искуство.







