Poslednji koncert ove kalendarske godine u Univerzitetskoj galeriji koji organizuje Umetnički savet, biće održan u ponedeljak 26. decembra 2022. godine u 19 časova.
Koncert Izlet u klasicizam u Univerzitetskoj galeriji
Za kraj ove koncertne sezone biće održan koncert na kome će prisutni biti u priliku da čuju salonsku muziku za flautu, violinu i violu Betovena, Hajdna i Štamica.
Nastupaju:
Karolina Beter | flauta
Katarina Popović | violina
Rastko Popović | viola
Program:
Karl Štamic (1745–1801) Trio u Ge-duru, op. 16 br. 3
Andante molto - Allegro molto
Jozef Hajdn (1732–1809) Divertimento, op. 100 br. 3
Allegro moderato - Poco adagio - Finale. Presto
Ludvig van Betoven (1770–1827) Serenadau De-duru, Op. 25
Entrata: Allegro - Tempo ordinario d'un Menuetto
(Trio I, Trio II) - Allegro molto - Andante con variazioni
Allegro scherzando e vivace - Adagio - Allegro vivace e disinvolto
Biografije:
Karolina Beter (Karolina Bäter) posle studija blok i traverso flaute u Holandiji (klase Walter van Hauwe i Barthold Kuijken) Karolina Beter se specijalizovala za izvođenje kamerne muzike na istorijskim instrumentima. Dobitnica je nagrada na takmičenjima Deutscher Musikwettbewerb u Bonu kao i međunarodnom Penderecki takmičenju u Krakou i osvaja četvrto mesto na međunarodnom Gaudeamus takmičenju u Roterdamu. Kao član ansambala MAE i The Roentgen Connection u Amsterdamu, Studio 6 (Beograd), New Trinity Baroque (Atlanta, Beograd) Karolina nastupa na koncertnim podijumima i festivalima širom Evrope, Rusije i SAD i učestvuje u radio-televizijskim i CD produkcijama za RTS digital, Radio Beograd, BBC, kao i za izdavačke kuće Lindoro, unsounds i konkurrent. Od 2007. do 2014. učestvuje u pozorišnjim predstavama sa holandskim ansamblima De Veenfabriek i Het Veemtheater kao i sa ansamblom Andcompany iz Berlina. Kao solista Karolina je gostovala sa Ansamblom Renesans, Zagrebačkim Solistima, New Trinity Baroque, Holland Baroque i Filharmonijom Skoplja. Redovno je pozvana da svira u baroknim orkestrima kao što su elbipolis Hamburg, Neues Barockorchester Berlin, Märkisch Barock, Potsdamer Kantorei, Berlin Baroque, Aris&Aulis, Concerto Brandenburg, Camerata Allegra, Ensemble Fritz. Na poziv Beogradske Barokne Akademije, France Baroque i Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu Karolina je držala masterklase na istorijskim flautama. 2018. godine Karolina Beter je popunjavala obrazovanje sa masterom u specijalizaciji na istorijskim flautama renesansnog, klasičnog i romantičkog perioda na Univerzitetu Umetnosti u Berlinu u klasi Kristof Huntgeburta (Christoph Huntgeburth).
Katarina Popović je završila osnovne i master studije violine u klasi profesorke Marije Špengler, a potom specijalističke i doktorske studije kamerne muzike u klasi prof. Gorana Marinkovića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Tokom završne godine doktorskih studija bila je angažovana i kao pomoć u nastavi na Katedri za kamernu muziku pod mentorstvom prof. Ladislava Mezeija. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima poznatih umetnika i pedagoga. Profilišući se vrlo rano prevashodno kao kamerni muzičar, aktivno nastupa u okviru tri ansambla sa kojima je ostvarila značajan broj koncerata u zemlji i inostranstvu. Beogradski Barok se bavi istorijski informisanom izvođačkom praksom muzike 17. i 18. veka na kopijama instrumenata iz tog perioda i jedan je od prvih ansambala tog tipa u Srbiji. U okviru ansambla Muzički pravac: sever-jug nastupa u Norveškoj i Srbiji izvodeći tematske programe srpkih i norveških autora, koji imaju za cilj ostvarivanje bogatijih kulturnih veza između te dve zemlje. 2014. godine osniva Aratos trio koji se bavi izvođenjem manje poznatih dela 20. i 21. veka pisanih za sastav koji čine klarinet, violina i klavir. Sva tri ansambla svojim delanjem posebnu važnost pridaju promovisanju srpskog muzičkog stvaralaštva, te kroz saradnju sa kompozitorima konstantno rade na produbljavanju repertoara upravo za ove specifične kamerne ansamble. Kao profesor violine Katarina je tokom osmogodišnjeg rada u Školi za muzičke talente u Ćupriji ostvarila zapažene pedagoške rezultate sa učenicima koji su osvojili brojne nagrade na takmičenjima u zemlji i inostranstvu. Zaposlena je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u zvanju docenta na Katedri za kamernu muziku.
Rastko Popović je diplomske, specijalističke i doktorske akademske studije viole završio na Fakultetu muzičke umetnosti, Univerziteta umetnosti u Beogradu u klasi prof. Dejana Mlađenovića, a master akademske studije na Univerzitetu u Stavangeru (Norveška) u klasi koju vode Elizabet Skor Sejpkens i Vauter Raubenhajmer. Kompletno školovanje završio je sa najvišim ocenama. Osvojio je nagrade na nekoliko nacionalnih i međunarodnih takmičenja, između ostalog, drugu nagradu na 1. Međunarodnom takmičenju Muzičke omladine Makedonije Muzičari novog milenijuma 2004. godine. Kao predstavnik Muzičke omladine Srbije, 2002. godine postaje član Jeunesses Musicales World Orchestra, u sezoni 2004/2005 svira u Gudačima Svetog Đorđa, a od 2011. u orkestru Camerata Serbica. Od 2005. godine biva angažovan kao saradnik Simfonijskog orkestra RTS-a. Tokom studija u Norveškoj, 2006-2008, radi kao saradnik Stavanger Symphony Orchestra sa kojim učestvuje na brojnim projektima. Od 2008. do 2015. godine radio je kao profesor viole u beogradskoj muzičkoj školi Josip Slavenski. Aktivan je izvođač i redovno nastupa u zemlji i inostrastvu. Od 2013. godine nastupa sa pijanistkinjom Marijanom Savov Stojanović. Član je dva trija - Look @ Susan i Muzički pravac: sever-jug, kao i ansambla Beogradski barok. 2006. godine započinje autorski projekat Sam svoj sopstveni ringišpil posvećen električnoj violi kao savremenom muzičkom mediju. Posebno je zainteresovan za oblast umetničkog istraživanja u muzici i kombinovani praktični i teorijski pristup izvođaštvu. Izlagao je teorijske radove na nekoliko domaćih i međunarodnih muzičkih simpozijuma i konferencija. Rastko Popović je zaposlen Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u zvanju vanrednog profesora na Katedri za gudačke instrumente.