Концерт Ане Цветковић и Владимира Стојнића у Универзитетској галерији

Концертом Ане Цветковић (сопран) и Владимира Стојнића (клавир), у четвртак, 9. јуна 2022. године у 19 часова, наставља се концертна сезона у Универзитетској галерији.

У наставку концертне сезоне у Универзитетској галерији, у четвртак 9. јуна 2022. године у 19 часова, наступиће Ана Цветковић – лирско колоратурни сопран и Владимир Стојнић – уметничка сарадња.

Публика ће бити у прилици да чује композиције Гуноа, Доницетија, Моцарта и Вердија.


Биографија:

Ана Цветковић, лирско-колоратурни сопран, из Београда свој први ангажман остварила је у Немачкој државној оперској кући у Кобургу (2014-2017) где је обогатила свој репертоар са 15 различит  улога. Интернационалну каријеру започиње улогом Микаеле 2011. Јапанском турнејом у организацији „Opera Operetta Classical Vienna Series“. У улогама Виолете Валери, Lakmé, Констанце, Мизеte и Јаначекове Лисице, Ана постиже сјајан успех и  одличне критике од стране немачке публике и  штампе. Њена Констанце је привукла пажњу  Фестивала у Глиндебурну (Glyndebourne Festival) услед чега следи позив фестивала на Глиндебурн турнеју продукције 'Отмица из Сараја' (2015/16)  године. Гостовала је у многим оперским кућама широм Немачке (Позориште у Ерлангену, Позориште у Кемницу, Градско позориште у Фурту, Гете театар у Бад Лаухштету, Камерна опера у Франкенталу у сарадњи са Опером из Келна (Виолета Валери), Државна опера Дрезден (Еуридика) и др.

Ана је започела своје музичко образовање на инструменталном одсеку виолине основне музичке школе  „Станислав Бинички“, да би наставила своје даље школовање у средњој музичкој школи „Мокрањац“ (одсек за соло певање) у класи Георгија Минова и балетској школи „Лујо Давичо“ (одсек за традиционалне песме и игре са Балкана). Студије соло певања је уписала 2004. на Факултету музичке уметности у Београду, а дипломирала је као један од најперспективнијих студената одсека за соло певање, студирајући са проф. Горданом Јевтовић. Освојила је и значајну награду одсека за соло певање, „Анита Мезетова“, као студент са најуспешнијом концертном активношћу. Током студија остварује успехе на домаћим и интернационалним такмичењима: Прва награда и лауреат на такмичењу „Никола Цвејић“ у Србији, Четврто место и финалиста такмичења „Феручо Таљавини“ у Аустрији. Сви такмичари су имали ту част да жиријем председава Џоан Садерланд.

Након основних студија уписује специјалистичке студије у класи проф. Николе Мијаиловића са којим усавршава оперски репертоар. Још једну диплому мастер студија добија 2011. на Приватном универзитету за музику и уметност града Беча (MUK). У Аустрији добија стипендију „ЦЕЕ Музичког театра“ („CEE Musiktheater“) који промовише образовање истакнутих младих оперских талената из југоисточне Европе.

Ана уписује докторске студије на Факултету Музичке Уметности у Београду на одсеку за камерну музику 2019. године у класи Професорке Људмиле Грос, а асистент у настави на истој катедри постаје  2020. године. У сезони 2019/20. Ана је дебитовала у Хрватском Народном Казалишту у Осијеку у улози Силве Вареску из познате Калманове оперете ''Кнегиња Чардаша'' у копродукцији са Мађарском оперетном кућом из Будимпеште (Operettszínház) у режији Габора Миклоша. ( Gabor Miklos Kerenyi)

Ана Цветковић-Стојнић је одувек била активна на београдској сцени-најпре као члан еминентне групе „Одабрани за одабране“, која преко 15 година промовише младе талентоване уметнике у Србији, а потом и на многобројним фестивалима.

У  Великој сали Коларца наступа као солиста у премијерном извођењу ораторијума Валери Кикте, писан за 12 харфи,мешовити хор, тенор и сопран соло „Светлост ћутљивих звезда“ (La luce delle tacite stelle ) уз Драгану Јовановић као диригента.

На Гитар Арт Фестивалу у Београдској арени имала је прилику да наступи као солиста са диригентом Ениом  Мориконеом и оркестром „Рома Синфонијета“.

Премијерно извођење дела Зорана Христића „Десет обраћања Богородици Тројеручици Хиландарској“ написаном за два хора, солисте и клавијатуру, уз диригентску палицу Даринке Матић-Маровић. Композитор је сопранску деоницу посветио Ани лично.

Са Нишким симфонијским оркестром тумачила је соло деоницу сопрана у Моцартовом Реквијему уз диригентску палицу Фимка Муратовског. 

Као солиста је учествовала на концерту „Вече Баха и Моцарта“ у Великој сали Коларца са камерним оркестром „Симфонијета“ и Мадригалским хором Факултета музичке уметности са диригентом Александром С. Вујићем, изводећи Моцартову Мису Бревис KV49, Бахову кантату 140 и Моцартов мотет  „Exultate, jubilate” K 165.

Наступи са камерним ансамблом „Quadrema” (виолина, флаута, клавир и глас), основани су са циљем промовисања савремених српских композитора. С обзиром на неуобичајен састав ансамбла, многи композитори питали су управо за њих, а музички фестивал „Мокрањчеви дани“ у Неготину наградио их је златном плакетом.

Целовечерњи концерт у катедрали „Блажене Девице Марије“ снимљен је и издат од стране Факултета музичке уметности у Београду. Издање под називом „Музика за трубу и  оргуље“ подразумева 3 Скарлатијеве арије уз проф. Младена Ђорђевића на труби, проф. Мају Смиљанић на оргуљама и Дејана Божића (басо континуо).

Поред оперске каријере Ана Цветковић -Стојнић негује и концертни репертоар. Tоком 2013. године на Фестивалу ране музике у Београду певала је Бахову кантату „Non sa che sia dolore” BWV 209 са ансамблом „Београдски барок”, а 2014.  наступа као соло сопран у Баховој великој миси Ха-мол са хором и оркестром Радио Телевизије Србије и диригентом Бојаном Суђићем.

 „Вече Штрауса и Шумана“, које је 2014. награђено као најбољи концерт године од стране Удружења Музичких уметника Србије истиче дугогодишњу  уметничку сарадњу са пијанистом Владимиром Стојнићем. Њихов стални концертни репертоар укључује песме француских, немачких и  италијанских композитора.

Ангажман у Кобургу јој је омогућио сарадњу са познатим режисерима као што су Јакобс Петерс Месер  у  продукцији Каваљер са ружом и Парсифал као и сарадња Бригите Фасбендер са којом је поставила Мизету.

Ана је наступала са еминентним диригентима као што су: Ењо Мориконе (Италија), Кристијан Полак (Аустрија), Роланд Клутих, Роланд Фистер, Лоренцо да Рио, Александар Мерцин (Немачка), Фимко Муратовски (Македонија), и свим водећим домаћим диригентима, Даринка Матић-Маровић, Премил Петровић, Александар С. Вујић, Станко Јовановић, Драгана Јовановић, Бојан Суђић ..

Учествовала је на курсевима Џејмса Хупера, Дорин Де Фајс (Америка), др Теодоре Корези (Аустрија,Беч), Снежане Стаменковић (Немачка,Манхајм). Сарађивала је и са истакнутим извођачима барокне музике: Најџелом Роџерсом (Берлин), Робертом Мамели („Аустријска барокна академија“, Гмунден), Катрин Хатајом („Oпероса“, Београд), Маријаном Мијановић (Београд/Женева).

Ана је члан Удружења музичких и балетских уметника Србије од 2011. године.